15 Temmuz 2012 Pazar

Satış Ortaklığı: Avcı ve Çiftçi Taktiği

Satış ortaklığı sisteminin ne olduğunu ve nasıl işlediğini önceki konularda anlatmıştım. Şimdi ise satış ortaklığı yapanlara ve yapmak isteyenlere uygulayabilecekleri iki taktikten bahsetmek istiyorum. Avcı ve Çiftçi Taktiği.

Avcı Taktiği

Avcı taktiğinde, aracılık yaparak satmaya çalıştığınız ürününün referans linkini Google, Yahoo, Bing gibi arama motorlarına reklam vererek oradan gelecek satışları beklersiniz. Örneğin bir kullanıcı Google'a "x ürünü satın al" yazdığında sizin verdiğiniz reklam görünür ve böylece ürünü sizin referansınızla almış olur.

Avcı taktiğinin iyi yanları: satış yapmak için beklemenize gerek yoktur. Verdiğiniz reklam yayına girdiğinde birkaç saat içinde satışlarınız gerçekleşmeye başlayabilir. Ayrıca Avcı taktiğinde bir blog ya da website açmanıza da gerek yoktur.

Avcı taktiğinin kötü yanları: sermaye gerektirir. Düzenli kontrol etmenizi gerektirir. Ne tarz bir reklamın ne kadar getirisi olduğunu sadece test ederek bulabilirsiniz. Ayrıca reklam vermeyi kestiğinizde satışlar da durur. Avcı taktiği paradan para kazanma taktiğidir.

Çiftçi Taktiği

Çiftçi taktiğinde ise, aracılık yaparak satmaya çalıştığınız ürünü, kurduğunuz bir websitesinde ya da blogda tanıtırsınız. Kurduğunuz website/blogu ilk birkaç hafta eker ve biçersiniz. Zamanla website/blogunuz Google'da üst sıralara yükselmeye başlar ve ekip biçerek yaptığınız çalışmalarınız meyve vermeye başlar. Ancak bu meyve verme işi tarlalardaki gibi yılda belli bir dönem değil her zamandır.

Çiftçi taktiğinin iyi yanları: Riskiniz yoktur. Reklam ücreti vermezsiniz. Gerekli çalışmayı yaptığınız taktirde bir süre sonra geliriniz sabitlenir ve her ay düzenli satış yapmaya başlarsınız. Çünkü internette belirli bir kitleniz oluşmuş olur. Ayrıca arzu ederseniz sitenize AdSense gibi reklamlar da alarak gelirinizi arttırabilirsiniz.

Çiftçi taktiğinin kötü yanları: Hemen kazanmaya başlayamazsınız. Birkaç hafta ile birkaç ay arasında değişen bir çalışma yapmanız gerekir (rekabet durumuna göre). Sabır gerektirir. Son olarak, avcı taktiğine göre daha fazla emek sarfetmeniz gereklidir.

0 yorum to “Satış Ortaklığı: Avcı ve Çiftçi Taktiği”

Yorum Gönder

 
UA-41163600-7